Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Komentarų nėra

Tuštybių mugė, arba interneto narcizai - Sprendimai verslui

Greta
  • Paskelbta 2010-08-04

Kartą vienas blogeris parašė: “Kai man liūdna, aš googlinu save”. Nesakykit, kad ir jūs to retkarčiais nedarote. Manau, savo pėdsakų ieškojimas internete yra toks natūralus dalykas, kad nedera to vadinti narcisizmu.

Štai mūsų kolegos iš ESET neseniai pasitelkė į pagalbą vieną tyrimų centrą, kad nustatytų, kaip amerikiečiai naudojasi socialiniais tinklais, kaip jie vertina saugumą ir privatumą internete. Be šių klausimų respondentų buvo paprašyta atsakyti į kelis papildomus klausimus, kurie puikiai atskleidė, ką veikia tipiškas amerikietis internete. Tiesą sakant, rezultatai nustebino.

Apie 10 proc. respondentų internetą naudoja ieškoti informacijai apie žmones, su kuriais nori susitikinėti. 18 proc. ieško visko apie buvusią merginą ar vaikiną ir net 45 proc drąsiai prisipažino, ieškantys informacijos… apie save! Tiesa, šis savimylų procentas šiek tiek varijuoja pagal amžiaus grupes.

Net 58 proc. 35-44 metų amžiaus žmonių internete ieško informacijos apie save. Jaunesni – 25-34 m.- labiau ieško informacijos apie pasimatymų partnerius – 21 proc.

Ir kur tai veda? Tyrėjai padarė išvadą, kad tie, kurie naudoja socialinius tinklus, mažiau ieško informacijos apie save, nei tie, kurie jų nenaudoja. 49 proc. socialinius tinklus naudojančių žmonių atsakė, kad googlina save, tuo tarpu net 73 proc. respondentų, nenaudojančių soc.tinklų, internete ieško informacijos apie save. Žinoma, socialinių tinklų fanai gali būti labiau ekstravertai, tačiau ir narcizų grupė, pasirodo, yra išsilavinusi ir užima neblogą padėtį visuomenėje.

Pavyzdžiui, 46 proc. žmonių, uždirbančių daugiau nei 100 tūkst. dolerių per metus, internete ieško informacijos apie save. Darome prielaidą, kad tai ne narcisizmas, o elementarus atsargumas: aukštus postus užimantys žmonės yra labiau linkę tikrinti internete paskleistą informaciją – jie rūpinasi savo reputacija, domisi savo įvaizdžiu verslo ir mokslo bendruomenėje.

Grįžkime prie tyrimo esmės – saugumo, privatumo ir socialinių tinklų. Apie 54 proc. suaugusiųjų naudoja socialinius tinklus, o 75 proc. jaunimo (18-34 m.) naudoja vieną ar kelis socialinius tinklus.

Kol 17 proc. respondentų jautėsi, kad jų informacija nėra labai saugi šiuose tinkluose, 28 proc. tuo šiek tiek abejojo. Net 38 proc.jautėsi visiškai saugūs dėl savo asmeninės informacijos, o 15 proc. tuo buvo tvirtai įsitikinę.

75 proc. apklaustųjų rūpinasi savo privatumu socialiniuose tinkluose, o 11 proc – visiškai ne. Iš tiesų, tik 45 proc. žmonių buvo itin susirūpinę savo privatumu internete, tačiau atsižvelgus į tuos, kurie bent kartą patyrė kibernetinius kriminalus (duomenų, slaptažodžių vagystės), rezultatas šokteli iki 56 proc.

Būtų įdomu sužinoti, kokie tyrimo rezultatai būtų Lietuvoje. Spėju, ieškančių informacijos apie save būtų nemenkas procentas, naudojančių socialinius tinklus – hmmm, gal 60 proc. Ką manote?

Temos

Rašyti komentarą