Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Komentarų nėra

Nuotolinio darbo atsiradimas ir privalumai įmonėms bei darbuotojams

Nuotolinio darbo atsiradimas ir privalumai įmonėms bei darbuotojams

Nuotolinis darbas užkariauja pasaulį ir tampa reikšmingu darbo modeliu. Dauguma organizacijų mano, kad vis aktualiau leisti savo darbuotojams dirbti iš namų – tai neabejotinai naudinga tiek įmonėms, tiek darbuotojams. Taip ne tik užtikrinama geresnė darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra, bet ir mažinamos biuro išlaidos. Kad geriau tai įvertintumėte, pažvelkite į nuotolinio darbo istoriją bei teikiamus privalumus.

Nuotolinio darbo evoliucija

Dar gerokai prieš atsirandant biurams ir gamykloms, žmonės pragyvenimui užsidirbdavo iš namų. Amatininkai, ūkininkai, dailidės ir daugelis kitų profesijų darbo vietą turėdavo savo namuose. Vienas pagrindinių šio darbo modelio privalumų buvo tas, kad darbininkai likdavo arti savo šeimų ir jiems nereikėjo keliauti.

Pramonės revoliucija iš esmės pakeitė darbą. Staiga žmonės turėjo palikti savo namus ir ilgas dienos valandas praleisti gamyklose. Žmonės neturėjo galimybės lanksčiai rinktis, kada dirbti, ar galimybės dirbti tada, kai jaučiasi produktyviausi. Tačiau vėliau technologinė pažanga suteikė galimybę nuotolinio darbo atsiradimui.

Pagrindinės technologijos, paskatinusios nuotolinio darbo atsiradimą

Technologinės naujovės, kurios paskatino darbo namuose atsiradimą ir šiuolaikiniame pasaulyje:

  • 1973 m. NASA darbuotojas Jack Nilles parašė knygą „Telekomunikacijų ir transporto kompromisas“, kurioje pasiūlė nuotolinį darbą kaip eismo problemų dideliuose miestuose sprendimą ir būdą taupyti išteklius. Vėliau JAV vyriausybė, remdamasi Nilles’o darbu, skatino savo pirmąją nuotolinio darbo kampaniją.
  • 1975 m. IBM sukūrė pirmąjį pasaulyje nešiojamąjį kompiuterį, todėl darbuotojai  nebebuvo pririšti prie fizinių biuro kompiuterių.
  • 1983 m. Jungtinių Valstijų gynybos departamentas pirmasis pradėjo kurti interneto tinklą.
  • 1991 m. korporacijos NCR ir AT&T sukūrė „WaveLan“ – technologija, kuri pasauliui suteikė galimybę naudotis Wi-Fi ryšiu.
  • 1997 m. atsiradus Google paieškos sistemai, atsirado galimybė nuotoliu ieškoti darbo ir naujų talentų.
  • 2003 m. Skype padarė perversmą nuotolinio bendravimo srityje, teikdama vaizdo skambučių paslaugą.
  • 2005 m. Coworking Space sukūrė pirmąją pasaulyje bendradarbystės erdvę.

Kai 2020 m. prasidėjo pandemija, darbas iš namų jau buvo tapęs masiniu reiškiniu. Minėti technologiniai atradimai padėjo pagrindą sklandžiam perėjimui nuo darbo biure prie darbo iš bet kurio vietos.

Nuotolinio darbo privalumai ir trūkumai

Darbas iš namų turi daugybę privalumų darbuotojams:
  • lankstaus darbo grafiko galimybė
  • savo darbo aplinkos sukūrimas
  • darbas patogiai apsirengus
  • laisvas kalbėjimas telefonu be trukdžių ar smalsuolių
  • išvengiamas blaškymasis biure dėl nesibaigiančių pokalbių
  • nereikia važiuoti į darbą ir iš jo, susidurti su eismo spūstimis
  • sutaupomi pinigai pietums
  • daugiau laiko galima skirti šeimai, pagerinti darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą
Nuotolinis darbas taip pat naudingas ir įmonėms:
  • sumažėja biuro išlaidos – įskaitant išlaidas elektrai ir poreikį nuomotis daugiau patalpų.
  • galima pritraukti daugiau talentingų darbuotojų – daugumai aktuali darbo iš namų galimybė.
  • produktyvumo didinimas – darbas namuose priklauso nuo rezultatų, o ne nuo biure praleisto laiko

Žinoma, nuotolinis darbas turi ir trūkumų. Tarp neigiamų aspektų darbuotojams dažniausiai minimi šie: sunkumai gaunant pagalbą, svarbių darbo skambučių praleidimas, socialinių ryšių trūkumas, iššūkis laikytis rutinos ir vienatvė. Įmonėms didžiausia problema yra išlaikyti įrenginių ir savo organizacijos duomenų saugumą. Kadangi darbuotojai gali dirbti naudojantis savo asmeniniais įrenginiais ar viešu WiFi tinklu, o tai kelia papildomų iššūkių ir pavojų. Taip pat, dažnu atveju sunkiau kontroliuoti ir reikiamu laiku padėti darbuotojui. 

Įmonės siekdamos pasinaudoti privalumais bei išvengti trūkumų renkasi hibridinį darbo modelį. Dauguma „Fortune 500“ sąrašo įmonių, įskaitant Microsoft, Google, Apple ir kt., siūlo darbą namuose ir biure. Taikant šį metodą, darbuotojai gali naudotis darbo vietoje ir už jos ribų esančiais privalumais. Tai suteikia jiems galimybę mėgautis darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra.

Kodėl nuotolinio palaikymo ir nuotolinės prieigos įrankiai yra būtini?

Kai darbuotojai dirba biure, greičiausiai neturite problemų teikdami pagalbą, nes galite juos fiziškai pasiekti. Tačiau, didėjant darbo iš namų poreikiui, reikia ir tinkamos nuotolinės pagalbos, kad darbas būtų kuo mažiau trikdomas ir išliktų efektyvus. Veiksmingos nuotolinio palaikymo ir prieigos priemonės padeda išlaikyti įrenginių kontrolę įdiegus tokį darbo modelį. 

Naudodami ISL online nuotolinę prieigą:
  • Užtikrinkite įrenginių saugumą
  • Sėkmingai pašalinkite problemas nuotoliniu būdu
  • Nustatykite programas, reikalingas darbui namuose
  • Palengvinkite bendradarbiavimą
  • Lengvai bendrinkite ekraną dirbdami nuotoliniu būdu
  • Būkite ramūs, žinodami, kad iškilus problemoms laiku gausite techninę pagalbą
  • Padidinkite produktyvumą, netrukdydami darbuotojų laiko programinės įrangos atnaujinimui

Norėdami geriau susipažinti su ISL online nuotolinės prieigos teikiamais privalumais išbandykite nemokamai.

Rašyti komentarą