Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Komentarų nėra

M. Schumacher'io mirtis – tik dar viena apgaulė Facebooke | Sprendimai verslui

M. Schumacher‘io mirtis – tik dar viena apgaulė Facebooke
Sigita
  • Paskelbta 2014-07-02
  • https://www.sprendimaiverslui.lt

Kiekvienas pokytis apie Michaelio Schumacherio, daugkartinio „Formulės 1″ čempiono, sveikatą prikausto milijonų žmonių dėmesį visame pasaulyje. Todėl nesunku įsivaizduoti, kokį ažiotažą galėtų sukelti žinia apie jo mirtį. Skubame užtikrinti – M. Schumacher‘is nemirė. Vis dėlto didesnio sąžinės graužimo nejaučiantys sukčiai būtent tokią informaciją paskelbė Facebooke. Siekdami nukreipti vartotojų srautą į savo tinklalapį ir už nuorodų paspaudimus susirinkti pinigų, sukčiai nesibodėjo išplatinti suklastotą video apie tariamą „Formulės 1″ žvaigždės mirtį.

Kaip galima matyti iš nuotraukos, rėksmingas pavadinimas (angl. Pabudęs iš komos F1 žvaigždė Michaelis Schumacheris mirė vos prieš kelias sekundes) skirtas tik patraukti Facebook vartotojų dėmesį. Beje, nevisiškai susigaudantiems primename, jog praeitų metų gruodį garsusis lenktynininkas patyrė rimtą galvos traumą ir pateko į komą.

Kartą Prancūzijos Grenoblio ligoninei jau teko raminti kilusius gandus apie galimą M. Schumacher‘io mirtį. Tačiau šį kartą gandas sklinda toliau, palaikomas neapdairių Facebook vartotojų.

Paspaudus ant nuorodos Facebhook pranešime, jūs būsite nukeltas į kitą tinklalapį, atrodantį štai taip:

Logiškiausia būtų manyti, jog tereikia spustelėti rodyklę ant video grotuvo, kad galėtumėte išvystyti žadėtąją naujieną – tačiau iš karto jūsų reikalaujama šiuo „video” pasidalinti.

Jeigu anksčiau jums nebuvo kilę jokio įtarimo, tai dabar reikėtų susimąstyti labai rimtai. Jeigu naujiena iš tiesų tokia svarbi, kodėl jūsų prašoma dalintis PRIEŠ žiūrint vaizdo įrašą, o ne po to? Kuri rimta naujienų agentūra leistų sau taip pasielgti?

ESET ekspertai pataria iš karto atkreipti dėmesį į bet kokį panašaus pobūdžio „video”, kur reikalaujama iš pradžių dalintis nuoroda ar įvykdyti kitas, kad ir paprastas sąlygas. Labai dažnai tokios apgaulės naudojamos kaip masalas sutraukti vartotojus į savo tinklalapį. Už tam tikrą paspaudimų ar apsilankymo puslapyje skaičių jo autoriai po truputėlį renka sau pinigus; kuo daugiau žmonių bando pažiūrėti įrašą, tuo didesnė suma gaunama. Tada, žinoma, jau nesvarbu ar tam bus panaudotas M. Schumacheris ar kuri kita skandalinga naujiena – svarbiausia tampa patraukti atsitiktinio Facebook vartotojo akį.

Tikriausiai jau supratote, kad net ir pasidalinęs nuoroda, kaip prašoma, jokio video nepamatysite. Juk jo ir nėra! Todėl būtų pravartu įspėti savo Facebooko draugus apie klaidingą pranešimą bei ištrinti bet kokius įtartinus ar netinkamus pranešimus nuo savo sienos.

Linkime nepatekti į sukčių pinkles, o M. Schumacheriui – kuo daugiau sveikatos!

 

Rašyti komentarą