Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Komentarų nėra

Nuotolinio darbo užtikrinimas vis dar yra pagrindinis iššūkis

Nuotolinio darbo užtikrinimas vis dar yra pagrindinis iššūkis
Dažnai susiduriame su nuomone, kad jei viskas gerai su IT tinklu, tuomet administratorius neturi daug darbo. Kita vertus, iškilus bet kokiai su IT susijusiai problemai, tik administratorius yra atsakingas asmuo, kuris gali šią problemą ištaisyti. „Kasdieniniame darbe administratorius susiduria su daugybe iššūkių, tačiau, visų pirma, jis turi užtikrinti tiek IT įrangos, tiek verslo paslaugų veikimo tęstinumą visomis sąlygomis“, – sako Marcin Matuszewski, vyresnysis „Axence“ IT paramos inžinierius.

Nuotolinis darbas yra pagrindinis iššūkis

Šiomis dienomis pagrindinis tinklo administratorių iššūkis, daugelyje įmonių iš viso pasaulio, yra palaikyti nuotolinį darbą dėl dabartinės koronaviruso pandemijos. Daugybė darbuotojų savo iniciatyva prašo atlikti nuotolinį darbą, tačiau nemaža dalis įmonių namų ofisus laiko standartine veiklos politika. Remiantis „Gartner“ tyrimo duomenimis, net 88% organizacijų visame pasaulyje įgyvendino privalomą nuotolinį darbą arba paskatino savo darbuotojus tai daryti.

„Pagrindinė administratoriaus pareiga yra užtikrinti darbuotojų tinklo srautą, padidinti duomenų saugumą ir užtikrinti darbo atskaitomybę“, – sako Marcin Matuszewski. „Taip pat norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad kartais tėvai gali suteikti savo įmonės įrangą savo vaikui ar sutuoktiniui, ir tai taip pat turi įtakos įmonės duomenų saugumui. Tėvas palieka kompiuterį su vaiku, kuris netyčia gali ką nors spustelti ir sukelti kompiuteryje įvairius užkrėtimus. Kalbant apie saugumą, administratoriai turi plačiau žiūrėti į savo darbą, tokias problemas ir privalo šviesti darbuotojus – ypač dirbančius namuose“, – aiškina jis.

„Nekaltai atrodantis el. paštas, USB atmintinė (ypač kai jis prijungtas nesaugioje namų aplinkoje) ar svetainė gali būti visos įmonės IT sistemų užkrėtimo šaltinis. Jūs atgausite duomenis, įvykus kibernetinei atakai, bet tik sumokėjus kelis šimtus tūkstančių eurų! Įmonės turi apsisaugoti nuo tokios rizikos ir sukurti saugią darbo aplinką darbo metu ir išnaudoti esamus IT sprendimus. Norėdami netapti padidėjusio kibernetinių nusikaltėlių aktyvumo auka, turite susipažinti su būtinomis saugios nuotolinės darbo aplinkos įgyvendinimo taisyklėmis“, – toliau aiškina Matuszewski.

Efektyvus bendravimas

Efektyvus bendravimas įmonėje yra ne tik saugumas, bet ir greitas ir patikimas kontaktas. Norėdamas gerai atlikti savo darbą, vartotojas turi sugebėti greitai susisiekti su technikos skyriumi, kad išanalizuotų ir išspręstų problemą. Nuotolinė pagalba darbuotojams per „HelpDesk“ yra įmanoma tvarkant bilietus ir nuotoliniu būdu užšifruojant ryšį su darbuotojo darbo vieta. IT skyrius gali valdyti aparatinę įrangą ir sistemą, su kuria dirba vartotojas, net jei jie yra už įmonės tinklo ribų, per nuotolinę prieigą, siųsti failus, įdiegti reikalingas programas ar atnaujinimus ir pan. Visa tai galima padaryti naudojant integruotas IT valdymo priemonės, tokias kaip „Axence nVision“.

„Axence nVision“ turi „Helpdesk“ palaikymo sistemą, o neatskiriama jos dalis yra išoriškai prieinamas saugus ir užšifruotas tiesioginių pranešimų siuntėjas, skirtas vartotojams visoje organizacijoje.

Visi pokalbiai ir duomenys, perduodami per šį žiniatinklį, yra saugomi įmonės serveryje, lieka įmonės nuosavybe ir yra nepasiekiami. Informacijos konfidencialumas turėtų priversti verslininkus tai suvokti ir neleisti jiems atsisiųsti nemokamų tiesioginių pranešimų ir pokalbių per socialinę žiniasklaidą.

Dar viena svarbi dalis yra administratoriaus ir vadovybės bendradarbiavimas – kadangi darbdavys perkėlė darbuotojus į nuotolinį darbą, vadovybė turėtų norėti išsamiau susipažinti su tuo, ką darbuotojai veikia namų biure. Iššūkis yra sukurti sistemą, kuri arba palengvins IT skyrių rengti statistiką, arba leis vadovams suteikti prieigos teises, nesuteikiant jiems perteklinių teisių.

Apsauga nuo neteisėtos prieigos

„Axence„ ekspertų teigimu, keletą mėnesių galima pastebėti, kad kibernetiniai nusikaltėliai nėra patenkinti vien korupcija ar vagystėmis. Šiandien administratorius turi nagrinėti neteisėtos prieigos prie duomenų problemą dviem kryptimis ir dar stipriau apsaugoti įmonės tinklą. Pirma, tai yra išpirkos sukčiavimo atvejų – čia galime pastebėti kitokį dėsningumą, nei pastebėta ankstesniais metais, nes tada duomenys buvo pavogti, išpirkos suma sumokėta ar ne, ir viskas tuo baigėsi. Dabar duomenys yra šifruojami, tačiau dažnai yra trečiųjų šalių, kurios siūlo už atlygį atkurti užšifruotus failus ir, pavyzdžiui, sudaro sutartis su šantažuotojais. Antroji kryptis – duomenų vagystė ir jų analizė. Skaitmeninį turtą galima parduoti juodojoje rinkoje, o ataka gali būti įmonės šnipinėjimas, kurio tikslas – užvaldyti technologijas ir komercines paslaptis iš konkurencijos. tokiu atveju, pasitikėjimas įmonės pasitikėjimu yra negrįžtamai prarastas.

Sprendimų gausa

Dar vienas iššūkis administratoriui yra daugybė sprendimų, kuriuos naudoja tiek įmonės verslo procesuose, tiek patys vartotojai. Kad administratorius galėtų efektyviai reaguoti, jis turi žinoti šiuos sprendimus ir kaip jie veikia. Jei sprendimai yra labai detalūs, prireiks daugiau laiko, pavyzdžiui, juos įgyvendinti ar išspręsti gedimą.

„Tendencija ir iššūkis administratoriams taip pat yra poreikis rasti programinės įrangos sprendimus, apimančius daugelį sričių, arba dirbti su kitomis įmonėje naudojamomis paslaugomis, programomis ar sistemomis“, – pažymi Marcin Matuszewski. „Duomenys (pvz., Įvairūs apsaugos sistemos veikimo ar įsibrovimo aptikimo žurnalai) turi būti veiksmingai keičiami, koreliuojami ir kaupiami. Kitaip tariant, nė vienas administratorius neturi laiko rankiniu būdu peržiūrėti visų žurnalų, todėl kitas iššūkis būtų – veiksminga automatizacija, kad aptikti įvykiai būtų tinkamai apdorojami, nebūtų klaidingų pavojaus signalų ar nebūtų praleista jokių svarbių įvykių. Tai nemenkas iššūkis rasti sistemą, kuri sumaniai veiks duomenis“, – priduria jis.

Administratoriaus darbe iki šiol išlieka dabartinės problemos, su kuriomis IT pasaulis kariauja ilgą laiką. Verslas daug ką supranta labai dažnai, tačiau taip pat labai dažnai riboja IT operacijas. Tai sumažina išlaidas, o administratorius turi teisintis ir nurodyti, kodėl pateiktas sprendimas turėtų būti įgyvendintas, kodėl reikia gerinti saugumą ir kodėl reikia įsigyti licenciją, o ne naudoti nemokamas versijas. Tačiau, vis daugiau vadovų jau suprato, kad reikia investuoti į IT saugumą.

Žiūrėkite online pristatymą apie Axence nVision.

Rašyti komentarą